Aan boord - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Jacqueline Noordhoek - WaarBenJij.nu Aan boord - Reisverslag uit Douala, Kameroen van Jacqueline Noordhoek - WaarBenJij.nu

Aan boord

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

26 September 2017 | Kameroen, Douala

Hallo allemaal,

Mijn eerste werkdag zit erop na een goede vlucht kwamen we hier afgelopen zaterdagavond aan. We konden gelijk aan het diner want ze hadden eten voor ons bewaard.

We hebben een zeer luxe kamer gekregen op de hoek van dek 5. En slapen er met zijn drieën. Zondag morgen konden we nog inschrijven om naar het "Hope" centrum te gaan wat zeer bijzonder was om mee te maken. Mensen die behandeld zijn en andere die nog geopereerd moeten worden. Dus het was al een mooie en bijzondere eerste dag.

Gisteren (maandag) zijn we rond 11 uur begonnen in de dental kliniek na eerst alle instructie van het schip doorgelopen te hebben.
We rijden ongeveer 20 min naar de kliniek over wegen met soms hele diepe kuilen en alles rijd hier kris kras door elkaar, heel chaotisch hoor maar ook schitterd om te zien. Echt Afrika.

Ze waren al bezig in de kliniek dus na enige uitleg konden we beginnen. Heel anders dan bij ons in de praktijk maar wel zeer speciaal om te mogen assisteren. En de patiënten waren zeer dankbaar. De kinderen kregen allemaal een gebreide knuffel. Mooi hoor. Om 17.00 uur waren we weer terug aan boord.

Wie weet wat ons van de week ons allemaal brengt.
Bedankt voor het lezen.

Groetjes uit Douala

• 26 September 2017 - 18:12

Suzan Stroosnijder:

leuk om hette lezen su6 uit biezelinge
    niek en suzan

• 26 September 2017 - 19:17

Joyce:

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen en dat je al mooie dingen hebt ervaren. Succes en ik kijk uit naar je volgende blog.

• 26 September 2017 - 21:43

Pa & Ma Noordhoek:

Fijn dat jullie na de reis zo goed werden ontvangen dat ze nog eten voor jullie hadden bewaard, en een hut voor 3 personen...wat een luxe !!
    Dus de wegen zijn daar niet al te best om naar de kliniek te gaan, ja zoals het klokje thuis tikt...tikt het nergens anders he, ( in 5 minuten ben je op fietsje in de praktijk )
    Geniet van de indrukwekkende tijd, veel liefs.

• 26 September 2017 - 22:12

Judith :

Leuk je zo te volgen! Nog veel succes en geniet er ook van he! X Judith

• 27 September 2017 - 21:01

Willem Jan Duininck:

Veel plezier en succes gewenst!
    Maak goed gebruik van al die Krabbendijke ervaring!

• 28 September 2017 - 10:00

Pa En Ma Huige:

Leuk dat jullie een goede reis hebben gehad. Geniet van al de indrukken die je te zien krijgt.
    Leuk dat we je op deze wijze kunnen volgen. Fijn dat je een mooie hut hebt gekregen.
    Alles goed in Kapelle. Groeten Pa en Ma.